måndag 14 maj 2012

Vackra hus







jätte trevlig dag med Vackra gamla hus och vyer, och ett besök på en lanthandel Ekorrens livs med dess jättetrevliga ägarinna:)Tänk dej dessa hus med Linoljefärgsmålad fasad med snickarglädjen i en avbrytande färg där man ser hur vackert huset igentligen är,  och målade,nykittade fönster med perlargonier i fönstrena å spetsgardinner, ett till hus står på min önskelista och den dan kommer när jag hittat mitt andra drömhus, men mycket orginal detaljer måste vara kvar det är ett krav så själen finns kvar. vem vet kanske nån av dessa hus kan bli mitt, dom står på min önskelista så vem vet :)

5 kommentarer:

  1. Önskar dig lycka till! Du är så beundransvärd som jagar vidare på nya objekt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Почти как наши сибирские резные дома. А это где?

    SvaraRadera
  3. Всё-таки наши резные дома в Сибири и вообще в России очень красивые и в каждом регионе разные, а здесь как брошенные вроде. Кто интересуется, посмотрите коллекции Ивана Хафизова.

    SvaraRadera
  4. Если шведы интересуются этим, то вот интересные ссылки на нашу красоту:
    https://cont.ws/@matveychev/783322
    http://nalichniki.com/
    Посмотрите, не пожалеете.

    SvaraRadera
  5. Я вообще не пойму, затронута интереснейшая тема и 5,5 лет на сайте никого. Или это по-шведски очень быстро считается - заходить на сайт раз в 5-6 лет? Ну, ладно, но мне ждать некогда. Если бы мы в России так реагировали на всё, то вымерли бы-поди давно.

    SvaraRadera