onsdag 13 mars 2013

att välja rätt kulör





Hej ni fina ! Att välja färg är inte lätt, allra helst inte då man är som jag, jag lägger verkligen ner min själ i att välja kulör med omsorg, och nu är det hallen och trappens tur att få lite omvårdnad och färg, och nej jag vill inte ha dom färgerna som är i dag, har lite svårt för gröna kulörer i sån stor utsträckning som min trapp/hall är, och då inget fönster finns där så vill jag skapa ljusare och varmare känsla där, tycker den är kall och tråkig idag och vill få in mer liv och lyster på väggarna, så funderar på Guldgula väggar, varmgråa foder och lister och trapp, och snickarglädjen och detaljer i nån bruten vit. vad tror ni om det ? funderar även på att bara måla väggarna i nån bruten vit och behålla detaljerna och snickarglädjen som det är, men tror då att det blir inte den där hemtlivliga hallen som välkommnar mina gäster, det är viktigt att det första rummet en gäst kommer in i ska vara varmt och käleksfullt tycker jag. men jag har ju som sakt ett tag på mej, fortfarande för kallt inne i trapphuset, så väntar nog några veckor till. kram till er alla.

2 kommentarer:

  1. Milde tid så vacker hall, den kommer att bli underbar(-are). En varm beige nyans med vitt till blir både ljust och varmt:)
    Rottismatte

    SvaraRadera
  2. Men åh va snyggt! Vilket underbart hus ni har! :)kram

    SvaraRadera