måndag 5 december 2011

köket i det gamla huset






Älskar mitt kök så mycket  och är super nöjd med valet av hur det har blivit, när jag köpte huset var det jordstampat golv och bara ytterväggarna kvar, och vedspisen, sen har vi byggt upp ett kök med husets stil och ålder, ett tidsenligt kök som ser ut som det alltid skulle ha varit där, det stora serveringsskåpet fick jag av en äldre dam som skulle kasta det,det hade legat ute i ladgårn i minst 3o år,jag älskar verkligen det där stora serveringsskåpet det är så vackert och rymmer oändligt mycke kökssaker. det sitter även en lista på insidan av en av dörrarna från 1920 där det står vad som förvarats i det, ett verkligen fynd allså, jag kan nog inte vara mer tacksam och lycklig över att den lilla tanten gav mej det, och hon fick sej ett gott skatt när jag berättade om mina planer, hon tyckte jag var en tokig ung tjej:) men önskade mej lyckatill:) dom här bilderna är till dej lilla tanten. kram

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen fint! Förstår att du är nöjd...
    skåpet höjer hela köket. Fler såna tanter som sitter på sådana skatter efterlyses:)
    Ha de gott!
    Marie på 7:an

    SvaraRadera
  2. tack rara du ;) ja fler tanter önskas :) ha de gott. Kramar från gamla gården

    SvaraRadera